Program Javascript w Twojej przeglądarce jest wyłączony. Włącz go, by cieszyć się wszystkimi możliwościami,które oferuje nasza strona.
Jeżeli Twojego pytania nie ma na liście, skontaktuj się z nami pod adresem info.pl@britax.com.
Oznacza to spełnienie rygorystycznych europejskich norm bezpieczeństwa. Możesz też sprawdzić oceny, jakie przyznają fotelikom europejskie organizacje testujące produkty, jak Stiftung Warentest, Which? czy ADAC.
FIT FINDER® to wszechstronne narzędzie, które ułatwi Ci sprawdzenie, czy nasz fotelik będzie pasował do Twojego samochodu. Jest to krok niezbędny do tego, aby uzyskać pewność, że funkcje bezpieczeństwa fotelika będą działać w Twoim samochodzie, oraz aby w razie wypadku przysługiwał Ci pełny wymiar ubezpieczenia.
UŻYJ NARZĘDZIA FITFINDER®
Wiemy doskonale, że foteliki samochodowe to złożone produkty. Ale wierzymy też, że rodzice powinni świadomie wybierać rodzaje zabezpieczeń, jakie foteliki dają dzieciom. Zebraliśmy więc kluczowe funkcje zabezpieczające, które warto rozważyć, wybierając fotelik samochodowy.
Jakie ma pasy bezpieczeństwa?5- lub 3-punktowe pasy bezpieczeństwa czy pasy samochodowe dla dorosłych? Na czym polega różnica między pasami a systemem ochrony tułowia – i dlaczego Britax do ochrony wykorzystuje tylko pasy?
Czy chroni przed zderzeniem bocznym? W sytuacji często spotykanego rodzaju kolizji – zderzenia bocznego
Czy daje wzmocnioną ochronę głowy i szyi dziecka?By ochronić delikatną główkę rosnącego dziecka i rozwijające się mięśnie szyjne.
Czy pozwala na dłuższą podróż tyłem do kierunku jazdy?Potwierdzono, że jest to bezpieczniejszy sposób przewożenia młodszych dzieci (do wagi 9 kg jest to wymóg prawny)
Ze względów bezpieczeństwa dziecko powinno pozostawać w każdym kolejnym foteliku jak najdłużej – aż do chwili przekroczenia limitu wagowego lub gdy głowa sięgnie górnej krawędzi fotelika. Jest to szczególnie ważne w przypadku niemowląt, gdyż podróż tyłem do kierunku jazdy daje im najwyższe bezpieczeństwo. Ogólna zasada określająca, kiedy potrzebny jest kolejny fotelik:
Głowa dziecka nigdy nie powinna wystawać ponad górną krawędź fotelika. Jest to szczególnie ważne przy korzystaniu z nosidełek dla niemowląt. W sytuacji wypadku, ryzyko kontaktu główki dziecka z elementami wnętrza samochodu należy zredukować do minimum. Kąt odchylenia w naszych produktach pozwalających na dłuższe korzystanie z pozycji tyłem do kierunku jazdy (DUALFIX, MAX-FIX II, MAX-WAY, MULTI-TECH, itd.) jest bliższy pionu niż w standardowych nosidełkach. Zmniejsza to ryzyko kontaktu główki dziecka z wnętrzem pojazdu.
Co więcej, powierzchnia fotelika daje ciału dziecka większe oparcie niż ma to miejsce w nosidełkach, w których dziecko podróżuje w pozycji bardziej horyzontalnej. Nasze modele ustawiane tyłem do kierunku jazdy mogą być stosowane aż do chwili, w której dziecko osiągnie maksymalną dopuszczoną wagę, lub gdy górna krawędź fotelika/zagłówka znajdzie się na wysokości oczu dziecka. Dziecko najczęściej wyrasta z fotelika zanim spełni te dwa warunki, wtedy gdy jego ramiona przestają mieścić się pod zagłówkiem (będącym elementem większości naszych produktów do dłuższej jazdy tyłem) w najwyższym ustawieniu.
Oto fakty: Po pierwsze sprawdź, które foteliki będą dopasowane do Twojego dziecka. To zależy od wieku i wagi dziecka. Gdy już to ustalisz, następny krok to wybór typu fotelika, który jak najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
Niektóre foteliki są zaprojektowane na podstawie fizjologii danego wieku lub wagi dziecka. Zapewniają ochronę dostosowaną „na miarę” wraz z najwyższym komfortem i dopasowaniem. Inne foteliki projektowane są z myślą o dużo szerszym przedziale wiekowym. One z kolei cechują się maksymalną elastycznością i trwałością. Tylko do Ciebie należy decyzja, co jest najlepsze dla Twojej rodziny.
NIEMOWLĘ Grupa 0/0+ | Narodziny – 13 kg (12 – 15 miesięcy) Te foteliki, nazywane też nosidełkami, można stosować od urodzenia i można je przymocować do wózka. Zaprojektowano je, aby były lekkie, przenośne i miękko otulały maluszki.
Grupa 0+/1 | Narodziny – 18 kg (4 lata) Te foteliki także można stosować od urodzenia, ale przeznaczone są tylko do samochodu. Często są większe i cięższe, nie można ich także doczepić do wózka. Ale za to mogą służyć dziecku w wieku aż do około 4 lat lub o wadze do 18 kg. Mogą też dać Ci możliwość zmiany ustawienia, tak by dziecko podróżowało przodem do kierunku jazdy, gdy będzie na to gotowe.
KILKULATEK Grupa 1 | 9 – 18 kg (9 miesięcy – 4 lata) Te foteliki zaprojektowane są dla dzieci o wadze od 9 do 18 kg i dają szereg możliwości montażu i przypięcia pasami.
Grupa 1/2 | 9 – 25 kg (9 miesięcy – 6 lat) Te foteliki zaprojektowane są dla dzieci o wadze od 9 do 25 kg i często dają możliwość wyboru pomiędzy podróżą przodem i tyłem do kierunku jazdy, zależnie od potrzeb rosnącego dziecka.
Grupa 1/2/3 | 9 – 36 kg (9 miesięcy – 12 lat) Te foteliki zaprojektowane są dla dzieci o wadze od 9 do 36 kg i należą do produktów służących rodzicom najdłużej.
DZIECKO Grupa 2/3 | 15 – 36 kg (4 lata – 12 lat) Foteliki z tej grupy to foteliki z wysokim oparciem, zaprojektowane po to, by zapewniać maksymalne zabezpieczenie dzieciom starszym od 15 do 36 kg.
Oto fakty: Od kiedy w 1997 r. wraz z firmą Volkswagen opracowaliśmy system ISOFIX, pozostaje on europejskim standardem bezpiecznego montażu. Znacznie zmniejsza on ryzyko nieprawidłowego montażu i ułatwia umieszczanie nosidełka z bazą w samochodzie. Zawsze polecamy foteliki z systemem ISOFIX, ale rozumiemy, że nie każdy samochód wyposażony jest w złącza ISOFIX. A zatem koniecznie to sprawdź, zanim wybierzesz fotelik.
ISOFIX Nasze przełomowe rozwiązanie opracowane z firmą Volkswagen pozwalające na łatwe i bezpośrednie przyłączenie fotelika do punktów mocowania w samochodzie
ISOFIT Zaprojektowany specjalnie do fotelików samochodowych Grupy 2/3 — wykorzystanie systemu ISOFIX i pasów bezpieczeństwa samochodu pozwala ochronić dziecko przed bezpośrednimi siłami zderzenia.
ISOFIX+ Nasza najnowsza wersja systemu ISOFIX, która używa szerszych połączeń ograniczających ruch na boki, razem z górnym mocowaniem V-Tether, poprawiającym stabilność i pochłaniającym siły podczas zderzenia.
Samochodowy pas bezpieczeństwa dla dorosłych Wykorzystanie 3-punktowego samochodowego pasa bezpieczeństwa do zamocowania fotelika
Oto fakty: Tylko niektóre typy fotelików samochodowych – te zwane nosidełkami – można przyłączyć do wózka. Nie wszystkie foteliki są kompatybilne z każdą marką czy modelem wózka. Gdy dobierzesz właściwą kombinację nosidełka oraz systemu podróżnego, uzyskasz elastyczny i wygodny sposób przewożenia bezpiecznie otulonego dziecka zarówno po chodniku, jak i po drogach.
Twoje opcje: Wszystkie nosidełka firmy Britax są kompatybilne z naszymi systemami podróżnymi, ale także z wieloma systemami podróżnymi innych wiodących producentów.
Oto fakty: Według aktualnie obowiązujących w Europie przepisów (ECE R44/04) dziecko musi podróżować tyłem do kierunku jazdy do wieku 9 miesięcy lub wagi 9 kg. My jednak radzimy, aby dziecko podróżowało w tej pozycji tak długo, jak długo będzie mu to odpowiadało, oraz na jak długo pozwoli na to Twój samochód i tryb życia.
Twoje opcje: Szczycimy się nie tylko najszerszą ofertą takich fotelików w Europie, ale i najwyższym stopniem zaawansowania technicznego – z możliwością podróży tyłem do kierunku jazdy aż do wagi 25 kg (lub wieku 6 lat). Rozumiemy, że nie dla każdego takie rozwiązanie jest realne, dlatego przygotowaliśmy cały wachlarz fotelików dający rodzicom możliwość samodzielnej decyzji o tym, kiedy zmienić kierunek ustawienia fotelika.
Wszyscy wiemy, jak ważne dla małego dziecka są poczucie bezpieczeństwa i wygoda. Więc weź pod uwagę nie tylko wiek dziecka, ale i jego indywidualne potrzeby – czy dziecko chce Cię widzieć podczas jazdy? Czy będzie często spało w gondoli? Istnieją wózki spełniające wszelkie możliwe potrzeby.
Masz niewielki bagażnik lub mało przestrzeni do przechowywania rzeczy w domu? Często chodzisz po nierównym terenie? Zamierzasz włączyć wózek w swój program aktywności fizycznej? Planujesz korzystanie z transportu publicznego? Te pytania mogą pomóc Ci ustalić nie tylko, jaki wózek będzie najwłaściwszy, ale również jakie akcesoria mogą okazać się poręczne lub wręcz niezbędne.
Wobec niezliczonych możliwości można poczuć się jak w labiryncie, ale zrozumienie poszczególnych funkcji pomoże Ci ustalić to, co dla Ciebie najważniejsze
Czy potrzebujesz przyłączyć nosidełko lub gondolę do stelaża wózka? Zwróć uwagę na modele wyposażone w nasz system CLICK & GO® – dadzą Ci one możliwość bezpośredniego przyłączenia nosidełka lub gondoli do stelaża wózka
Potrzebny Ci fotelik, który można ustawić zarówno przodem, jak i tyłem do kierunku jazdy? Szukaj wśród wózków posiadających siedzisko do montażu tyłem lub przodem, tak aby małe dzieci mogły utrzymywać z Tobą kontakt wzrokowy, a starsze podziwiać świat przed sobą.
Jesteś szczególnie niskiego lub wysokiego wzrostu? Wszystkie nasze wózki mają miękkie uchwyty, ale rozejrzyj się za uchwytami, które mają regulację wysokości.
Jaki mechanizm składania będzie Ci najbardziej odpowiadał? Włożyliśmy mnóstwo pracy w to, aby nasze wózki składały się szybko i łatwo – ale możesz też wybierać spośród modeli wyposażonych w nowy wygodny mechanizm składania jedną ręką.
Czego oczekujesz, jeśli chodzi o pozycje spoczynkowe? U małych dzieci korzystna jest pozycja leżąca, wspomagająca zdrowy rozwój kręgosłupa oraz układu oddechowego. Ale gdy dzieci rosną, lubią bodźce, jakie dostarcza im obserwacja rodziców i otaczającego je świata. Oferujemy całą gamę regulowanych oparć, by zapewnić wygodę i młodszym, i starszym dzieciom
Jakie koła będą najlepiej dostosowane do miejsca, w którym mieszkasz, i Twojego trybu życia? Przednie koła można zablokować (co daje stabilność na nierównym podłożu) lub ustawić w trybie obrotowym (co pozwala łatwiej brać zakręty). Większe koła lepiej radzą sobie na piasku, błocie czy śniegu, zaś mniejsze pozwalają na maksymalnie kompaktowe złożenie wózka. Kółka z mechanizmem szybkiego zdejmowania są idealne, gdy masz ograniczoną przestrzeń do przechowywania lub mały bagażnik. Mamy opcje spełniające każdą potrzebę.
Planujesz spacerować przy ekstremalnych warunkach pogodowych? Proponujemy duży wybór daszków z rozkładaną osłoną chroniącą przed słońcem, deszczem czy wiatrem.
W Twoim kraju zimą wcześnie robi się ciemno? Niektóre modele wózków zaprojektowaliśmy z myślą o północnych klimatach – dodaliśmy odblaskowe paski 3M ScotchliteTM dla poprawy widzialności przy słabym oświetleniu.
Czy liczy się dla Ciebie możliwość przechowywania? Będziesz robić większe zakupy podczas spacerów? Planujesz regularne wypady rodzinne, na które zabierać będziecie wszelki potrzebny ekwipunek? Jeśli tak, zapoznaj się z możliwościami przechowywania w różnych wózkach.
Kompletny system podróżny: wszystko w jednym Tego rodzaju system składa się ze stelaża, fotelika do montażu przodem i tyłem, gondoli i adapterów do nosidełka i jest odpowiedni dla dzieci od urodzenia do wieku około 3 lat. Pozwala on małym dzieciom na podróżowanie w pozycji leżącej, rosnącym dzieciom daje możliwość siedzenia twarzą do rodzica, a kilkulatkom umożliwia siedzenie i podziwianie świata – wszystko w najwyższym komforcie.
Lekki wózek spacerowy Lekkie wózki projektowane są z myślą o potrzebach rodzin mieszkających w mieście, a także rosnących dzieciach. Z nich także można korzystać od urodzenia (z opcjonalną gondolą), ale są zaprojektowane, by służyć dzieciom aż do wagi 15 kg lub wieku 4 lat. Można je kupić w wersji trzy- lub czterokołowej, co daje rodzicom wygodny i elastyczny zestaw.
Wózki podwójne Podwójne wózki przeznaczone są dla powiększających się rodzin. Jeśli masz dwójkę dzieci w różnym wieku lub bliźnięta, podwójny wózek zapewni im maksymalny komfort w układzie obok siebie lub łatwość manewrowania, gdy siedzą jedno za drugim. Niektóre podwójne wózki mają nawet wyjmowane siedzenie i służą jako pojedyncze, gdy wieziesz tylko jedno dziecko.
Wózki aktywne Wózki aktywne są projektowane z zachowaniem surowych zasad bezpieczeństwa tak, aby dobrze znosić prędkość i siły związane z szybką jazdą na różnych nawierzchniach. Są także lekkie, odporne na wstrząsy i niebywale zwinne. Są też dostępne w wersji podwójnej.
We wszystkich państwach UE dzieci wolno przewozić tylko w fotelikach samochodowych do osiągnięcia przez nie wzrostu 135 lub 150 cm, zależnie od kraju.
Obecnie w Europie obowiązują dwa standardy prawne.
i-Size (nowy standard dla fotelików z Grup 0 i 0+/1, który będzie obowiązywał równolegle z ECE R44/04 i który określa jeszcze bardziej zaawansowane kryteria bezpieczeństwa oparte na najnowszych danych).
Aby uzyskać homologację ECE R44/04, foteliki są testowane w zderzeniach czołowych przy prędkości 50 km/h i tylnych przy 30 km/h z użyciem manekinów i zaawansowanej aparatury pomiarowej badającej poziom ochrony każdego fotelika. Foteliki z homologacją ECE R44/04 można rozpoznać po pomarańczowej etykiecie homologacji. Wszystkie foteliki Britax spełniają wymogi normy ECE R44/04.
Aby ustalić, czy fotelik pasuje do twojego samochodu, istnieją 3 rodzaje homologacji:
Homologacja uniwersalna Fotelik samochodowy posiada homologację do stosowania we wszystkich pojazdach, które spełniają przepisy ECE R14 i R16. Każdy fotelik samochodowy z systemem ISOFIX powinien być mocowany za pomocą uchwytów ISOFIX, a także posiadać mocowanie Top Tether lub podpórkę. W instrukcji użytkowania pojazdu musi znajdować się informacja, że samochód nadaje się do „uniwersalnych fotelików samochodowych z ISOFIX”.
Homologacja półuniwersalna Homologacja półuniwersalna występuje wówczas, gdy oprócz standardowych wymogów wykorzystano inne urządzenia zabezpieczające do mocowania fotelika oraz wymaga to dodatkowych testów. Na przykład: niektóre pojazdy zapewniają dodatkowe miejsce wewnątrz lub w podłodze, które mogą mieć wpływ na zachowanie się podpórki fotelika, dlatego należy sprawdzić, czy znajduje się on na liście producenta fotelika, która wskazuje, czy dany fotelik pasuje do Twojego typu i modelu samochodu.
Homologacja na określone pojazdy Fotelik jest testowany w dodatkowych dynamicznych testach zderzeniowych samochodu i zatwierdzony tylko dla tego typu samochodów. Samochód musi znajdować się na liście producenta fotelików samochodowych. Może to obejmować szczególne funkcje fotelika lub cechy jego budowy umożliwiające montaż tylko w określonym rodzaju pojazdu.
i-Size to nowe przepisy dotyczące fotelików samochodowych, które przez kilka lat będą obowiązywać równolegle z aktualnymi przepisami (ECE R44/04). Weszły w życie 9 lipca 2013 roku. Odegraliśmy istotną rolę w opracowaniu i-Size i wierzymy, że w znacznym stopniu zwiększymy ochronę małych pasażerów w całej Europie.
Najważniejsze zmiany to:
Wymóg podróżowania tyłem do kierunku jazdy dla dzieci w wieku do 15 miesięcy Udowodniono, że ten sposób zapewnia najwyższą ochronę w sytuacji zderzenia czołowego.
Dodatkowy test zderzenia bocznego Aby upewnić się, że fotelik zapewnia lepszą ochronę w sytuacji zderzenia bocznego
Stosowanie wyłącznie fotelików z systemem ISOFIX Korzystanie z naszego systemu opracowanego w 1997 r. wspólnie z firmą Volkswagen, co znacznie zmniejsza ryzyko nieprawidłowego montażu
W oparciu o kryterium wieku i wzrostu, a nie wagi dziecka Odzwierciedlają najnowszą wiedzę na temat bezpieczeństwa i ułatwiają rodzicom wybór właściwego fotelika oraz wskazują, kiedy dziecko jest gotowe na następny fotelik.
Foteliki z homologacją i-Size (lub ECE R129) można rozpoznać po nazwie „i-Size” umieszczonej na pomarańczowej etykiecie homologacji. Ponadto na etykiecie łatwo też znaleźć odpowiednią klasyfikację fotelika według wzrostu. Oprócz tego etykieta wygląda tak samo jak etykieta homologacji ECE R44.
Foteliki samochodowe projektuje się tak, aby pochłaniały siły zderzenia poprzez swój korpus i rozprowadzały pozostałe siły z dala od ciała dziecka. Foteliki montowane tyłem do kierunku jazdy dają najwyższą ochronę w sytuacji zderzenia czołowego, które jest najczęstszym rodzajem wypadku drogowego.*
Zgodnie z prawami fizyki, w zderzeniach czołowych dziecko jest bezpieczniejsze w pozycji tyłem do kierunku jazdy, gdyż siły zderzenia skupiają się na tylnej części fotelika, zaś pozostała energia rozprowadzana jest po równo po głowie, szyi i górnej połowie ciała. Jeżeli fotelik jest zamontowany przodem do kierunku jazdy, podczas kolizji czołowej energia jest rozprowadzana po foteliku i systemie bezpieczeństwa inaczej – potencjalnie więcej energii oddziałuje na ciało dziecka.
Nasze przekonanie, że dłuższe ustawienie tyłem do kierunku jazdy jest bezpieczniejsze, podziela szwedzki rząd i organizacje ds. bezpieczeństwa w całej Skandynawii. Szwecja notuje najniższą na świecie liczbę ofiar wypadków samochodowych wśród dzieci.
Od około 50 lat projektujemy najlepsze w branży foteliki samochodowe – zaś od ponad 20 lat promujemy w Szwecji foteliki montowane tyłem do kierunku jazdy. Przez cały ten czas wykorzystujemy nasze doświadczenia do tworzenia coraz bezpieczniejszych, elastyczniejszych i mniej skomplikowanych produktów w innowacyjny sposób. Nasi specjaliści ds. badań i rozwoju robią nieustanne postępy w dziedzinie zarządzania energią, dzięki czemu nasze produkty zapewniają lepszą ochronę w trakcie kolizji drogowej z każdej strony, wliczając dachowanie. Opracowaliśmy także szeroki wybór najlepszych w branży fotelików mocowanych pasami, umożliwiających podróż tyłem do kierunku jazdy poza limitami systemu ISOFIX – aż do wieku 6 lat. Naszą wiedzą ekspercką regularnie dzielimy się z organami rządowymi i światowymi specjalistami w dziedzinie bezpieczeństwa.
Test PLUS jest nieobowiązkowy i stawia fotelikom wyższe wymagania w kwestii ochrony głowy i szyi w zderzeniach czołowych. Obecnie test PLUS przeprowadzany jest na fotelikach przeznaczonych na rynek szwedzki. Szwecja to jedyny kraj w Europie, w którym rodzice przewożą dzieci wyłącznie tyłem do kierunku jazdy aż do wieku 4 lat. Nie wszystkie systemy bezpieczeństwa zdały ten test od czasu, gdy zaczęto go przeprowadzać w roku 2009. Jedynie dziewięć fotelików pomyślnie przeszło test PLUS – w tym nasze foteliki MAX-FIX II, HI-WAY II i MAX-WAY.
*Casimir „Child Car Passenger Fatalities – European Figures and In-Depth Study”; Alan Kirk; Loughborough University, Wielka Brytania; konferencja poświęcona ochronie dzieci w samochodach, Monachium, 2011.
Prawie 50 lat doświadczenia i ciągłych innowacji technicznych pozwoliło nam zrozumieć najdrobniejsze szczegóły różnych rodzajów kolizji. W oparciu o naszą ciągle rozwijaną wiedzę postanowiliśmy, że 5-punktowe pasy bezpieczeństwa będą jedyną formą przypięcia dziecka w naszych fotelikach Grup 0+/1, 1 oraz 1/2. Opracowujemy też sposoby na wprowadzenie rozszerzonych 5-punktowych pasów w fotelikach Grupy 2.
W Grupie 0 i 0+ dzieci są zwykle przypinane 3- lub 5-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
W Grupie 1 dzieci są albo przypinane 5-punktowymi pasami bezpieczeństwa, albo chronione przy pomocy systemu ochrony tułowia (zwanego też poduszką bezpieczeństwa, osłoną biodrową lub półką).
W Grupie 2 i 3 dzieci są najczęściej przypinane pasami bezpieczeństwa dla dorosłych. Tymczasem my pracujemy nad wprowadzeniem 5-punktowych pasów bezpieczeństwa także w Grupie 2 tak, aby dzieci mogły dłużej korzystać z ochrony, jaką zapewniają takie pasy.
5-punktowe pasy bezpieczeństwa znacznie zmniejszają siły oddziałujące na dziecko podczas kolizji, gdyż siły te rozprowadzane są w pięć oddzielnych miejsc na styku z fotelikiem. Gdy ruch dziecka zostaje wyhamowany przez pasy, jest ono amortyzowane na dużej przestrzeni, co ogranicza przesuniecie ramion i bioder oraz skutkuje mniejszym obciążeniem kręgosłupa i odprowadzeniem sił oddziałujących na części ciała z najważniejszymi narządami. W przypadku dachowania, zderzenia bocznego lub zderzenia niesymetrycznego (w którym połączone siły pionowe, boczne lub skośno-boczne mogą doprowadzić do wyrzucenia lub przesunięcia w dół) punkty styku na ramionach i przy kroczu ograniczają takie ryzyko i bezpiecznie utrzymują dziecko w foteliku. Ponadto pasy umożliwiają idealne dopasowanie do kształtu ciała dziecka i dlatego zapewniają znacznie lepsze ułożenie.
We wszystkich 5-punktowych pasach bezpieczeństwa paski przebiegają po ramionach w dół oraz przez biodra i są zapinane za pomocą klamry pomiędzy nogami. Pasy są ułożone blisko kostnej części miednicy (pasek przy kroczu i paski biodrowe) oraz na ramionach i klatce piersiowej (szelki). Gdy dziecko przesuwa się w foteliku do przodu, tak, jak podczas wypadku, odpowiednio dociągnięte pasy już kontrolują i skutecznie zatrzymują dziecko, wyprowadzając siły uderzenia na zewnątrz przez fotelik, zaś pozostałe siły rozprowadzają na mocne kości ciała.
Projektowanie pasów wielopunktowych jest bardzo złożone. Elementy widoczne to tylko niewielka część całego systemu mocowania, obejmującego paski, zaczepy, pasek kroczowy, łączenia z korpusem fotelika i kluczowy element: klamrę. Niezbędna jest technologia, aby umożliwić łatwe dociąganie i luzowanie pasów, a pasy muszą być tak poprowadzone wokół korpusu fotelika, aby umożliwić połączenie we właściwych punktach dla prawidłowego rozkładu obciążenia i zapewnić łatwy dostęp rodzicom umieszczającym dziecko w foteliku. Ponadto zaprojektowanie korpusu fotelika, który może odpowiednio przenosić siły oddziałujące poprzez pasy na jego górną część i prawidłowo chronić górną część ciała, wymaga zaawansowanych technologii i jest kosztowne.
Uważamy, że w kwestii bezpieczeństwa dzieci nie powinno się ryzykować. Używany fotelik, której historii nie znasz, zawsze stanowi ryzyko, ponieważ nie możesz mieć pewności, że nie uczestniczył w wypadku (nawet jeśli nie nosi widocznych śladów zniszczenia).
Funkcją pasa bezpieczeństwa pojazdu w przypadku fotelików z Grupy 2/3 (Britax KIDFIX II XP (SICT), KIDFIX XP (SICT), KIDFIX SL (SICT), KID II, DISCOVERY SL oraz ADVENTURE) jest pewne i stabilne przytrzymanie fotelika wraz z dzieckiem we właściwym miejscu. Niewystarczające wciąganie pasa (mechanizm nie wciąga pasa do końca) może być częstym problemem pojawiającym się przy fotelikach z Grupy 2/3. Może się na to składać wiele czynników, w tym temperatura na zewnątrz i wewnątrz pojazdu, a także kąt, pod którym pas bezpieczeństwa przechodzi przez górną prowadnicę pasa w foteliku. Ponieważ górny punkt, w którym pas bezpieczeństwa styka się z wnętrzem pojazdu, jest różny w różnych samochodach, efekt jest wypadkową typu pojazdu, rodzaju fotelika, pozycji zagłówka i innych okoliczności. Ważne jest, aby przy zakupie fotelika dla dziecka przeprowadzić test montażu. Prosimy także o sprawdzenie, czy samochodowy pas bezpieczeństwa wciąga się wystarczająco, gdy dziecko siedzi w foteliku.
W celu ustalenia, czy w Twoim przypadku pojawia się omawiany problem, prosimy o skontrolowanie wciągania pasów przy użytkowaniu fotelika z Grupy 2/3.
Przy montażu fotelika samochodowego dla Twojego dziecka zawsze postępuj zgodnie z instrukcją użytkowania fotelika (wraz z listami typów, jeśli stosowne) oraz pojazdu.
1) Gdy dziecko siedzi w foteliku, upewnij się, że samochodowy pas bezpieczeństwa przechodzi swobodnie i pewnie przez górną i dolną prowadnicę.
2 ) Bardzo ważne jest, aby pas samochodowy przylegał ściśle i równomiernie do ciała dziecka, utrzymując zarówno dziecko w foteliku, jak i sam fotelik w bezpiecznej pozycji. Pamiętaj, aby za każdym razem sprawdzić, czy pas jest prawidłowo zapięty i czy się nie przekręcił.
3) Gdy dziecko usiądzie w foteliku, zrób test, w którym dziecko najpierw wychyli się naprzód, a potem cofnie się w głąb fotelika. Jeżeli stwierdzisz, że pas samochodowy nie wciągnął się całkowicie i pozostaje na nim luz, wykonaj poniższe kroki:
Nasze nosidełka dla niemowląt są kompatybilne nie tylko z wózkami Britax, ale również z wybranymi modelami innych wiodących producentów. W poniższej liście znajdziesz informacje na temat dostępnych adapterów.
Wózki - kompatybilność
Następujące modele firmy Britax zostały dopuszczone do użytku na pokładzie samolotu:
*1 Odpowiednie dla dzieci do 13kg bądź dopóki główka dziecka nie wystaje ponad krawędź kołyski. Etykieta informująca o dopuszczeniu produktu do użytku w samolocie znajduje się na foteliku.
*2 Odpowiednie dla dzieci od 9 do 18 kg. Ten model jest dopuszczony do użytku na pokładzie samolotu. Dodatkowo może być konieczny zestaw akcesoriów samolotowych dostępny u sprzedawcy.
Przepisy linii lotniczych dotyczące odpowiednich fotelików samochodowych mogą ulegać zmianom, dlatego zalecamy, aby przed każdą podróżą skonsultować się z linią lotniczą.
Dla nosidełka BABY-SAFE i-SIZE rekomendujemy użycie bazy BABY-SAFE i-SIZE FLEX BASE, ponieważ pozwala ona na regulację kąta nachylenia bazy, zapewniając Twojemu dziecku bardziej płaską pozycję leżącą, co gwarantuje komfort i bezpieczeństwo. Sprawdź naszą listę pojazdów, by upewnić się, że baza jest kompatybilna z Twoim samochodem.
Projektując nasze systemy bezpieczeństwa, staramy się zachować równowagę pomiędzy siłami potrzebnymi do odpięcia klamry – z jednej strony na tyle dużą, by zniechęcić dzieci do prób samodzielnego otwarcia, z drugiej nie za dużą, by w razie wypadku klamra dała się otworzyć przez kogoś innego. Prawo zabrania także montowania skomplikowanych systemów zapięć, gdyż mogłoby to uniemożliwić otwarcie klamry dorosłemu niosącemu pomoc w razie wypadku.
Zalecamy rodzicom, by spróbowali znaleźć złoty środek pomiędzy przypięciem dziecka tak ciasno, że będzie mu niewygodnie i będzie próbowało się wydostać, a przypięciem go na tyle luźno, że samo będzie w stanie wyśliznąć się z pasów. Pasy powinny przylegać ściśle, ale bez wywoływania ucisku (między klatką piersiową dziecka a pasem zawsze powinny zmieścić się dwa palce).
Gdy dziecko rozepnie się lub wyśliźnie z pasów w czasie jazdy, bezzwłocznie się zatrzymaj i ponownie je zapnij.
Po wypadku, w którym brał udział fotelik dziecięcy, siły pochłaniane przez fotelik mogą doprowadzić do drobnych pęknięć w konstrukcji, które mogą być niewidoczne dla oka. Dlatego zdecydowanie zalecamy wymianę siedzenia.
W przeciwieństwie do przedniej poduszki powietrznej pasażera boczne poduszki napełniają się powietrzem w niewielkim stopniu – mają więc minimalny kontakt z fotelikiem dziecka. Jeśli tylko dziecko jest dobrze przypięte w foteliku i nie może się z niego wychylać, użycie bocznych poduszek nie stanowi dla niego zagrożenia.
Jeżeli masz obawy, skontaktuj się z producentem samochodu, aby dowiedzieć się, jak daleko wysuwają się poduszki w chwili otwarcia i czy mogą dosięgnąć fotelika zamontowanego na siedzeniu przy oknie. Testy EuroNCAP obejmują badanie bezpieczeństwa fotelików dziecięcych przy zderzeniach bocznych, więc możesz odwiedzić stronę www.euroncap.com, by sprawdzić, czy Twój model samochodu też był testowany.
Podobnie jak w przypadku fotelików samochodowych, w nielicznych przypadkach zdarza się, że dziecko jest w stanie odpiąć sprzączkę pasów bezpieczeństwa na foteliku rowerowym. Standardy dla fotelików dla dzieci jednoznacznie wskazują maksymalną siłę, jaka może być potrzebna do odpięcia zapięcia, co sprawia, że dzieci mogą być w stanie odpiąć takie zapięcie przy pasach bezpieczeństwa.
Zalecamy nie zapinania dzieci na tyle ciasno, by sprawiało to dyskomfort i chęć wydostania się z pasów. Jednocześnie pasy nie mogą być za luźne, tak by dziecko mogło się z nich wyślizgnąć. Pasy powinny blisko przylegać do ciała bez wywierania nacisku (pomiędzy pasami a klatką piersiową dziecka powinny zmieścić się dwa palce). Jeżeli Twoje dziecko próbuje wydostać się z pasów, zalecamy szybkie powstrzymanie go i poprawienie zapięcia pasów.
Ważne, by rozmawiać z dziećmi i wyjaśniać im dlaczego nie powinny odpinać pasów.
Foteliki Britax Römer nie mają oficjalnej daty ważności - są produkowane z najwyższej jakości materiałów stabilizowanych UV by uniknąć efektów starzenia. Mimo to zachęcamy do stosowania się do zaleceń Europejskiej Konfederacji Produktów Dziecięcych. Czas używania produktu należy liczyć od pierwszego użycia.
Dlaczego?
Prawa, zasady i standardy są regularnie uaktualniane, by zachować zgodność z najnowszymi odkryciami w dziedzinie bezpieczeństwa dzieci; W następstwie zmieniających się standardów produkty, rozwiązania techniczne i projekty ewoluują, wykorzystując najnowsze technologie i rozwiązania, by zapewnić dziecku bezpieczeństwo; Funkcjonalne części produktów mogą działać z obniżoną efektywnością z powodu zużycia lub ze względu na czynniki zewnętrzne, takie jak napoje i jedzenie. Britax Römer nie zaleca używania fotelików z drugiej ręki o nieznanej historii, ponieważ nie ma pewności co do tego czy fotelik nie uczestniczył w wypadku (nawet mimo braku widocznych uszkodzeń) i czy poszczególne części, oznaczenia i instrukcje nie zostały zagubione.
Twój Koszyk
Nasza strona internetowa używa plików cookies, by dopasować się do Twoich potrzeb. Jeżeli zaakceptujesz tę informację lub wciąż będziesz korzystać z naszej strony, rozumiemy, że się z tym z zgadzasz.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat używanych przez nas cookies lub chcesz się dowiedzieć jak je wyłączyć, zobacz naszą Polityka Cookies
Browsing from the United States?
Visit our US website